vineri, 17 septembrie 2010

cu drag , de prieteni...

Prietena mea, Di, mi-a vorbit, acum câteva minute, despre timpuri trecute, despre oameni dragi, despre amintiri dulci-amare, cu parfum de naivităţi tinere şi entuziaste, trezite de rândurile mele.
Prietena mea mi-a reamintit că, la mii de km distanţă, simţim la fel, memoria sufletului nostru păstrează aceleaşi imagini de neşters şi m-a făcut să simt că nimic nu a fost în van, că toate au contribuit cu ceva la sufletul meu de azi, că port în mine urmele a tot ce-am trăit împreună, care-au trebuit să se întâmple aşa şi nu altfel... Poate pentru că fără clipele acelea nu am fi evoluat, nu ne-am fi îndreptat spre ceea ce azi cred că putem numai privilegiul de a exista, minunea clipei de acum.
Pe drumurile vieţii mele deseori am rătăcit fără speranţă, dar nu pentru că ea s-ar fi rătăcit, ci pentru că eu n-am mai avut putere să strâng iarăşi din mine aptitudinea de-a o întrevedea printre lacrimi. Deseori m-am recompus din fărâme, deseori prietenii mi-au întins mâini de încredere atunci când nu credeam că se mai poate, m-au făcut să văd soluţii în a căror existenţă nu credeam, mi-au oferit un braţ pe care să mă spijin şi un umăr pe care să plâng.
Prietenii şi-au deschis inima în faţa tăcerilor mele, mi-au şters lacrimile cu un şerveţel galben, mi-au cântat cel mai frumos "La mulţi ani", mi-au umplut casa când pereţii se ofileau de singurătatea-mi, mi-au spus glume ca să-mi aducă lumina surâsului, mi-au fost familie- fraţii şi surorile pe care le-am jinduit şi nu le-am putut avea niciodată, mi-au dat suflet din sufletul lor, mi-au colorat lumea ameninţată să fie copleşită de gri.
Ochii şi glasul prietenilor mei sunt repere ale normalităţii într-o lume parcă în fiece zi mai anormală. Gândul lor bun e scutul meu, e acel ceva care mă face să rezist în picioare, printre valuri sau prin deşetul deziluziilor cotidiene.
În inima mea, ca-ntr-un caleidoscop, stau file de viaţă pe care le-o datorez, mai frumoasă, prietenilor mei, puţini la număr, dar mereu.
Şi de-ar fi, ca-ntr-un ceas de absolută sinceritate, să-mi dezvelesc adâncul cel mai curat al fiinţei mele, le-aş spune în limbile îngerilor şi ale oamenilor: mulţumesc că mă faceţi să fiu, pentru că prin voi sunt.

Un comentariu:

  1. imbratisez cu sufletul meu...sufletul tau..de copil...aducerilor aminte ma-nchin cu smerenie si zambet in coltul buzelor, devin nostalgica si nu-mi se potriveste decat rareori...te cert in gand pentru ultima fraza..caci undeva in spatele ei se ascund multe dezamagiri...as fi preferat un " sunt pentru ca doar prin mine sunt ceea ce sunt!"...pupici din departari, Di

    RăspundețiȘtergere

„Vitrion, Năică!”

     Vitriolul este vechiul nume al acidului sulfuric, cunoscut încă de pe vremea învățatului teolog și filosof, preocupat în egală măsură ș...