luni, 5 octombrie 2015

N-am să vă spun pe cine-am iubit, dar am iubit, 
N-am să vă spun pe cine iubesc, dar iubesc.
Când bate vântul peste deltă, trestiile
Lin se leagănă, vii se leagănă, vii foșnesc.

N-am să vă spun pe cine aștept, dar aștept.
Inima n-are aripi, dar deseori zboară.
Toate cântecele lumii, toate, s-o stiți, 
Încap într-un flaut, într-o vioară.

Cerul n-are margini, stelele au, 
Miez și margini de foc are și soarele.
Vântul de seară mi-a spus c-o să moară
Dac-o să-i rupeți în drum picioarele.

Ce să fac, dudule? Încotro s-o apuc?
Mă strigă din patru părți zările.
Munții cu păduri cu tot mor sufocați
Și-n curand o să moară sufocate și mările.

N-am să vă spun pe cine-am iubit, dar am iubit, 
N-am să vă spun pe cine iubesc, dar iubesc, 
Crângurile sunt pline de flori, și de iarbă
Și de arbori plăpânzi care cresc.
Zaharia Stancu- N-am să vă spun

Asta e una dintre poeziile pe care, dac-aș fi avut talent,  aș fi vrut s-o scriu eu... Dar as scris-o atât de frumos Zaharia Stancu, încât nu mai e nevoie de nimic... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Vitrion, Năică!”

     Vitriolul este vechiul nume al acidului sulfuric, cunoscut încă de pe vremea învățatului teolog și filosof, preocupat în egală măsură ș...