luni, 12 ianuarie 2015

circ cu mexican și horoscoape...

Zi de luni veselă, cu soare-n ferestre, pe stradă, cu glume la serviciu, cu planuri de reuniuni, prânz cu prietena mea și două perechi noi de pantaloni. Așa e bine să înceapă săptămâna, în atmosfera provincială dâmbovițeană. 
Acasă, maldăr de teze și show de cea mai proastă calitate la televizor: Marian Mexicanu' și amanta, cu fantastic tupeu, povestesc de amantlâcuri devenite oficiale. Legitimarea imoralității prin televiziune, model pentru tânara generație, care și-așa își ia repere de la tv. 
Zic: bravos, națiune, halal să-ți fie! Mă gândesc un pic: care națiune, că Marian Mexicanu'... ? Dar gândul o ia-ndărat, căci și ei sunt ai noștri și televizorul nu face altceva decât să arate cum suntem. 
Schimb canalul și dau de Teo, care se pupă cu Bursucul și cu invitata, o horoscopistă care spune ceva despre cum ne merge săptămâna asta. Aflu rapid că berbecii trebuie să-și caute un partener, au nevoie de dovezi de iubire, că Uranus e în rezonanță cu coada dragonului, că e momentul potrivit pentru nu-știu-ce... Nu-nțeleg nimic, mai ales nu înțeleg care-i treaba cu coada, dar, mă rog, pot să trăiesc și cu asta, și aștept rândul Gemenilor, căci mă revendic nativilor zodiei, cel puțin după unele horoscoape. De zis, zice numai de bine: cică gemenii sunt favoriți, că Mercur nu știu ce face în zodia Vărsătorului, că sunt susținuți de persoanele din jur... Nu-nțeleg nimic, dar îmi rămâne marcat pe timpan cuvântul noroc, pe care nu-l înțeleg și trec repede la capitolul plusuri horoscopista, dacă gemenii au noroc și oarece( n-am înțeles clar ce, dar ce contează!) le vine mănușă... Carevasăzică, e de bine! 
Dau, din solidaritate, prietenei mele mesaj, să se uite și ea, că eu până la scorpion nu mai rezist, pe fundalul unui paradox sonor emis de horoscopistă: partenerul de viață, nu și partenerul de suflet, intră-n nu știu ce relație cu racii... Zic: hait! E reloaded povestea cu Mexicanu și renunț la televizor, repede de  tot, să nu pierd starea zen dată de Mercur.  
La radio, Ionuț Dolănescu, feblețea mea, cu un cântec despre olteni și amorul oltenesc, cică olteanu' umblă pe la nevestele altora, dar a lui e doar a lui... Măi, să fie, carevasăzică, olteanu' e mai bun ca Mexicanu', măcar ăsta pe-a lui nu și-o lasă și mă umflu-n pene de mândrie națională. Se vede treaba că m-a marcat povestea televizată, ca și alte povești, mai noi sau mai vechi, că toate au azi legătură, în mintea mea, cu circul de la televizor.
N-am scăpat însă, blestemul circului televizat mă urmărește- o fi de la horoscop!- căci mă sună prietena mea, care vede și ea același tip de emisiuni, bănuiesc că tot din repulsia față de tezele scrise execrabil... 
Aflu o poveste halucinantă, căci îmi zice că a urmărit la teveu altă nenorocire, cu o mamă denaturată care și-a abandonat niște copii și-au tăbărât invitatele pe ea s-o înghereze... Nu înțeleg nimic, nici de data asta, dar tot cerând explicații suplimentare sunt expediată rapid, căci prietena mea, amuzându-se copios, îmi spune că schimbă postul, că-n platou a venit și baroneasa. Întreb zăpăcită cine e baroneasa, dar aflu doar că amanta cu tupeu are 23 de ani... Te pomenești c-o fi amanta cu tupeu, care s-a ales și cu Mexicanu' și cu titlul???
În mod sigur nu e cea mai bună alegere azi mass-media, asta trebuie să fi spus sigur și horoscopista cu racul și cu coada dragonului...
Mă uit resemnată la teancul de teze, fără pic de curaj, în ciuda termenului limită care nu poate fi fentat în niciun fel. Ups! m-am molipsit cu argoul mexicanului, realizez îngrozită, așa că trec la bucătărie să pun de-un ceai și m-apuc de citit teze la limba română. Din ele aflu siderată că Arghezi, în poezia Frunze pierdute, n-a mai atins foaia de hârtie de zeci de ani, din vina fricii și-ndoielii fătului, ce nu pot fi curmate... Ba, mai mult, mă cultiv și aflu că epitetul  pagina curată ”simbolizează o pagină nouă, care așteaptă să fie completată de către făt.
Mă declar învinsă: de teze, de perspicacitatea și talentul nației, de televiziune, de mexican și baroneasă, dar zâmbesc, căci a fost o zi de luni minunată, și plină, și veselă și fără lirism, dar, dă-l încolo de lirism,oricum nu mai folosește nimănui! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Vitrion, Năică!”

     Vitriolul este vechiul nume al acidului sulfuric, cunoscut încă de pe vremea învățatului teolog și filosof, preocupat în egală măsură ș...