luni, 14 februarie 2011

14 februarie

Dimineaţă în roşu: bluză roşie, buze roşii, unghii roşii... în ton cu roşul inimii, cu sentimentul nemărturisit decât aici, cu nebunia temerară a tinereţii pe care n-am uitat-o.
În stradă o maşină galbenă, o femeie taximetrist cu bucle blonde, în clasă fete blonde cu lumini albastre ... Citeşti scrisorile lui Eminescu către dulcea lui doamnă, Veronica, să ilustrezi tema iubirii cu aspecte particulare din viaţa omului Eminescu, printre elevi forfotă, ascunzând în bănci telefoanele mobile cu mesaje de dragoste, zâmbete amuzate, printre colegi proteste: "Ce tot atâta Valentin, domnule? O sărbătoare comercială!"
Zi de februarie rece, cafeaua aburindă, bomboane de ciocolată, telefoane obligatorii, program strict de viaţă, gânduri întortocheate. Recapitulând: am vorbit despre dragoste, paradigmă mitică, ideal şi neîmplinire, şi-am încercat să-mi amintesc ce cred despre dragoste, cine sunt şi spre ce mă îndrept. Nu-mi plac răspunsurile pe care-am reuşit să le întrevăd la prezent, tocmai de aceea nu vreau să mi le repet şi nici să iau decizii. Perspectivă plumburie ca şi cerul de azi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Vitrion, Năică!”

     Vitriolul este vechiul nume al acidului sulfuric, cunoscut încă de pe vremea învățatului teolog și filosof, preocupat în egală măsură ș...